Sprawdzone sposoby na wzmocnienie odporności

Początek wiosny to czas, kiedy osłabiony zimą organizm wzmacnia się i budzi do życia. Po długich tygodniach ciemności (wstajesz rano – ciemno, wracasz z pracy – też ciemno), pierwsze promyki słońca nieśmiało zaglądają nam do sypialni, za oknem pojawiają się pierwsze zielone pąki na drzewach a człowiek ma od razu ochotę biegać boso po łące. Warto jednak pamiętać, że wczesna wiosna to również czas, kiedy bardzo łatwo o infekcję i przeziębienie. Zachęceni słońcem zbyt szybko zrzucamy kurtki i płaszcze, a wiosenna pogoda bywa zdradliwa, nagła zmiana temperatury, deszcz i wiosenne przeziębienie gotowe. Jak zatem wzmocnić odporność?

  • Owoce i warzywa zawsze w cenie

Zwłaszcza te bogate w witaminę A, C i E. Więc nie żałujmy sobie marchewki, szpinaku, brokułów, pomidorów, czerwonej papryki a także porzeczek, truskawek i cytrusów. Pamiętajmy, że mrożone również zachowują swoje wartości odżywcze. Bardzo fajnym pomysłem na dzienną porcję warzyw i owoców są wszelkiego rodzaju koktajle. Łatwe i szybkie w przygotowaniu i można je sobie sączyć przez pół dnia. :)

  • Ruch to zdrowie

To chyba żadna nowość, że regularne ćwiczenia fizyczne pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. Nie musicie zaraz cisnąć godzinami na siłowni, wystarczy 20 minut lekkich ćwiczeń dziennie (skłony, przysiady, kręcenie bioderkami, jak na rozgrzewce na wczasach dla seniorów), aby zachować dobrą kondycję. Choć zawsze byłam raczej średnią entuzjastką ćwiczeń fizycznych, podjęłam w ubiegłym roku desperacką próbę dołączenia do zacnego grona biegaczy w Lesie Kabackim. Nie macie pojęcia jak bardzo się ucieszyłam, kiedy lekarz szpitalnego oddziału ratunkowego, stanowczo zabronił mi tego rodzaju aktywności. ;) Nie mniej jednak, przyznaję, że bieganie ma w sobie “coś”, także jeśli macie zdrowie i kondycję, to pogoda sprzyja i Las Kabacki czeka. ;) Ja zostaję przy zestawie ćwiczeń dla emerytów. A jak potrzebują mocniejszych wrażeń, włączam niezawodny Skalpel.

  • Śpij i śnij

Dorosły człowiek powinien spać 8h na dobę. Znajomy mojego męża stosuje np. metodę 3×8 – 8h snu, 8h pracy i 8h dla siebie i rodziny. Jak pragnę podskoczyć, nie wiem jak to robi, ale bardzo mu takiej organizacji zazdroszczę. :) Wracając do snu, najlepiej oddać się w objęcia Morfeusza w cichym i ciemnym pomieszczeniu, wówczas nasz mózg wydziela melatoninę, odpowiedzialną m.in. za funkcjonowanie układu odpornościowego.

  • Unikaj sytuacji stresowych

Konia z rzędem temu, kto powie, jak w dzisiejszych czasach unikać stresu, który niewątpliwie osłabia odporność organizmu. Dlatego starajmy się chociaż pół godziny dziennie poświęcić na totalny relaks. Może to być kąpiel w wannie, spotkanie z przyjaciółmi, wyjście do kina czy jakakolwiek forma rozrywki, która pozwoli nam zapomnieć o problemach.

  • Papierosy są do dupy

W zasadzie wszystko w temacie. ;) Alkohol, kawa i papierosy osłabiają organizm i jego odporność. Napoje alkoholowe oraz kawa wypłukują z organizmu jakże cenną witaminę C, potas i magnez.

Fast-food i jedzenie typu instant są jak papierosy. Do dupy.

  • Zioła na odporność

Wybór ziół, które korzystnie wpłyną na nasz organizm jest przeogromny. Ja dzisiaj polecam Wam dwa, które sama od pewnego czasu stosuję i zauważyłam już pierwsze efekty: aloes i pokrzywa. Aloes powszechnie kojarzony głównie z przemysłem kosmetycznym, poprawia procesy regeneracyjne organizmu i wzmacnia odporność, stymulując układ immunologiczny człowieka. Dostępny w aptekach i sklepach ze zdrową żywnością, np. w formie soku lub miodu. Natomiast herbatka z pokrzywy chroni przed infekcjami.

  • Nie żałuj przypraw

Odporność organizmu można wzmocnić dodając do potraw odpowiednie przyprawy, m.in. czosnek, oregano, mieszankę curry, imbir i czerwoną paprykę.

  • Drink witaminowy

To ostatnio jeden z moich ulubionych sposobów dbania o odporność. Drinki witaminowe DrWitt Active Drink ODPORNOŚĆ o smaku pomarańczowo-grejpfrutowym, które bez problemu mieszczą się w damskiej torebce, dlatego mogę je mieć zawsze przy sobie. Jedna puszka napoju to aż 100% dziennej referencyjnej wartości spożycia witaminy C, a ta jak wiadomo przyczynia się do zwiększenia odporności, a także zmniejsza uczucie zmęczenia. Oprócz tego zawiera wapń, niezbędny do utrzymania zdrowych kości i zębów.

KONKURS!!!

Dla wszystkich osób, które chciałyby wzbogacić swoja wiedzę odnośnie odporności organizmu, Dr Witt przygotował wspaniałe niespodzianki: e-booki oraz audiobooki, do wyboru spośród trzech:

  1. Jadwiga Górnicka “Wzmacnianie organizmu” – e-book
  2. Paulina Mechło, Jolanta Grzelka “Trening intelektu. Wyćwicz pamięć,
    koncentrację i kreatywność w 31 dni – e-book
  3. Stephen R. Covey “7 nawyków skutecznego działania – audiobook

Aby stać się właścicielem jednego z nich, wystarczy odpowiedzieć na pytanie:

Jaki jest Twój ulubiony sposób na podnoszenie odporności organizmu?

Możecie posiłkować się sposobami z mojego artykułu lub zaproponować coś zupełnie innego. Odpowiedzi umieszczacie w komentarzach pod tym artykułem. Nie musicie podawać żadnych danych osobowych, komentować możecie pod pseudonimem. Nie ma również potrzeby podawania adresu mailowego, to pole może pozostać puste. Zwycięzcy konkursu (2 osoby) zostaną wyłonieni przez niezależne i bezstronne jury w postaci moich synów, w dniu 28 marca 2017r. Wyniki zostaną opublikowane tego samego dnia o godzinie 22.00 pod tym postem. Serdecznie zapraszam!!! :)

Link do regulaminu konkursowego: http://bit.ly/ActiveDrinkKONKURS

WYNIKI KONKURSU

Zwycięzcami konkursu zostają: MARIA ZW. oraz JERZY – gratuluję!! :)

Proszę wyślijcie mi swoje adresy mailowe, abym mogła przekazać je Sponsorowi konkursu.

 

 

6 comments

  1. Mój sposób na wiosenną odporność to przede wszystkim spacery z psami. Mam dwa owczarki niemieckie i codziennie ganiam z nimi po 10km :))))

Leave a Reply

Your email address will not be published.